זומר פסיכותרפיה ומחקר
سومر للعلاج النفسي والبحث
Somer Psychotherapy and Research

hero-image-background

ליאורה זומר, מ.א

ליאורה זומר, מ.א

פסיכותרפיסטית ומטפלת בהבעה ויצירה

תחומי מומחיות

השכלה

  • 2002, לימודים מתקדמים בפסיכותרפיה אינטגרטיבית במסלול התמחות בטיפול התנהגותי-קוגניטיבי, מכון מגיד, האוניברסיטה העברית בירושלים
  • 1987, M.A., טיפול באומנויות, USA, MA ,Cambridge ,Lesley College
  • 1985, דיפלומה בטיפול באומנות, USA ,WI ,Milwaukee ,Mount Mary College
  • 1980, B.A., פסיכולוגיה וחינוך מיוחד, אוניברסיטת חיפה

הכרה והשתיכות מקצועית

  • הכרה של משרד הבריאות כמרפאה בהבעה ויצירה, מס. רישום 24507
  • 2001-2019 חברה ב- ISSTDThe International Society for the Study of Dissociation
  • 2004-2021 חברה באיט”ה – האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי.
  • 2006-2017 יושבת ראש ט.ד.י. – טראומה ודיסוציאציה ישראל
  • 2008-2019 חברה ב European Society for Trauma and DissociationESTD
  • 2008-2016 חברה ב-  International Expressive Arts Therapy Association

מעורבות מיקצועית

פרסומים והרצאות בכנסים מדעיים

 

זומר, ל. (2015). סרטון ווידיאו: פגיעה מינית ברשתות חברתיות ובאינטרנט. הרצאת מליאה בוועידת ישראל לרפואה 2015, 4 באוגוסט, 2015, מרכז הקונגרסים הבינלאומי, בנייני האומה, ירושלים 

 

זומר, ל. (2015). פגיעה מינית ברשת. מגזין ועידת ישראל לרפואה 2015, עמ׳ 14

 

Somer, E. Somer, L. & Jopp, S.D. (2016). Childhood Antecedents and Maintaining Factors in Maladaptive Daydreaming. Journal of Nervous and Mental Disease. doi: 10.1097/NMD.0000000000000507

 

Somer, E. Somer, L. & Jopp, S.D. (2016). Parallel Lives: A Phenomenological Study of the Lived Experience of Maladaptive Daydreaming. Journal of Trauma and Dissociation doi: 10.1080/15299732.2016.1160463 

 

Somer, L. (2015). The use of art therapy with women sexually abused during childhood, Keynote speaker, First conference of ESTD in Romania, Timisoara, Romania.

 

Somer, L. (2015).  Working through traumatic memories with DID patients using art therapy, Keynote speaker, First conference of ESTD in Romania, Timisoara, Romania.

 

Somer, L. (2014). Reflection, transparency and mirroring: Glass as material in art therapy with a DID patient. Paper presented at the bi-annual conference of the European Society for Trauma and Dissociation, Copenhagen, Denmark, March 27-29.

 

Somer, L. (2012). Art therapy with survivors of child sexual abuse. Guest lecture, South Africa Association of Jungian Analysts, Cape Town, South Africa, September 18.

 

Somer, L. (2010). From silence to verbal expression through Art in therapy with a CSA survivor. Paper presented in the Second Bi-annual conference of the European Society for Trauma and Dissociation, Belfast, Northern Ireland, April 8-10.

 

זומר, ל. (2008). עבודה בהמשכים על אותה יצירה בתהליך של טיפול באומנות כזרז לביטויו של הנארטיב הדיסוציאטיבי: הצעה להתערבות בטיפול בהפרעה דיסוציאטיבית. מאמר שהוצג בכנס הדו-שנתי הראשון של טראומה ודיסוציאציה ישראל (ט.ד.י.), המכללה האקדמית עמק יזרעאל, 3 באפריל.

 

Somer, L. (November, 2007). Enforced continuous work on the same artwork facilitates the articulation of a dissociated narrative: A suggested technique. Paper presented at The 24th Annual ISSTD Conference, Philadelphia, PA, USA.

 

זומר, ל. וסוראסקי, ל. (2005). קבוצת אמהות של נפגעות גילוי עריות – תהליכים מקבילים. מאמר שהוצג בכינוס הארצי להנחיה ולטיפול קבוצתי – כוחו של המרחב. תל אביב: 10-11 ביולי.

 

זומר, ל. (2004). עולמה הפנימי של נפגעת גילוי עריות כפי שמתגלה יצירה הויזואלית. ב-הסוד ושברו: גילוי עריות, השלכות ודרכי טיפול. בעריכת צביה זליגמן וזהבה סולומון. הוצאת הקיבוץ המאוחד

 

Somer, L. (November, 2003). A concrete representation of projective identification in art therapy with a DID patient. Paper presented at The 20th Annual ISSD Conference, Chicago. IL, USA.

 

Somer, L., & Somer, E. (2000). Perspectives on the use of glass in art therapy. American Journal of Art Therapy, 38(3), 75-80.

 

זומר, ל., וזומר, א. (1997). היבטים פסיכודינמיים של יצירת אומנות בהפרעת זהות דיסוציאטיבית. שיחות, י”א(3), 194-183

 

Somer, L., & Somer, E. (1997). Phenomenological and psychoanalytic perspectives on a spontaneous artistic process during psychotherapy for dissociative identity disorder. The Arts in Psychotherapy, 24(5), .419-430.